جستجو
پنج شنبه - ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹ حزب تمدن > اخبار > ايران ارزان ترين مقصد گردشگري در جهان
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
ايران ارزان ترين مقصد گردشگري در جهان


به گزارش ايرنا، اين مجمع روز يكشنبه در گزارش شش ماهه خود امتياز ايران در زمينه مقرون به صرفه بودن قيمت ها براي گردشگران خارجي را 66.6 برشمرد و جايگاه اين كشور را قبل از كشورهاي مهم براي گردشگري همچون مصر، مالزي، روسيه، تركيه، يونان، اسپانيا، آمريكا، فرانسه و ايتاليا قرار داد.
10 كشور آخر اين فهرست شامل پرو، استراليا، دانمارك، سنگال، نروژ، ايسلند، باربادوس، انگليس و سوئيس هستند. 
معيار سنجش مجمع جهاني اقتصاد براي قيمت هاي مقرون به صرفه، شامل مخارج رفت و آمد (قيمت هاي بليت، تاكسي، سوخت و غيره) و هزينه هاي مربوط به مقاصد گردشگري (قيمت هاي اقامت در هتل، غذا، خدمات و غيره) بوده است.
ايران همچنين در زمينه برخورداري از منابع فرهنگي، تعداد اماكن طبيعي ثبت شده در ميراث جهاني، گونه هاي شناخته شده حيواني، مناطق محافظت شده و جذابيت سرمايه هاي طبيعي، رده سي و هشتم را در ارزيابي مجمع جهاني اقتصاد به خود اختصاص داد. 
ايران در اين طبقه بندي از چند كشور اروپايي شامل جمهوري چك با رتبه 42، دانمارك با رتبه 43، مجارستان با رتبه 45، روماني با رتبه 46 و نروژ با رتبه 47 پيشي گرفت. 
منبع: ايرنا

 
Copyright © 2013 - TAMADDON