جستجو
چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰ حزب تمدن > اخبار > سخنگوي دولت: بيشتر صاحبان حقوق‌ نامتعارف مرتبط با بخش غيردولتي هستند
 
امكانات سايت

پيوندها

اخبار حزب
عزيز بود ولي همچنان غريبان رفت
شعري در سوك مرحوم دكتر ميرمحمدي؛ دوست ديرين و همراه هميشگي سال‌هاي سال
نقش احزاب سياسي در توسعه سياسي و اجتماعي راه ابريشم
سخنراني آقاي دكتر سيد محمد ميرمحمدي دبير كل حزب تمدن اسلامي و استاد دانشگاه علامه طباطبايي در نشست كميته دائمي (ICAPP) در تهران مورخ 14/11/1396
تكاليف و وظايف پنج دستگاه اجرايي ديگر براي تحقق اقتصاد مقاومتي مشخص شد
معاون اول رئيس‌جمهور طي ابلاغيه‌هايي جداگانه به پنج دستگاه اجرايي، تصويب نامه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي ناظر به پروژه‌هاي اولويت‌دار برنامه‌هاي ملي اقتصاد مقاومتي كه در آن وظايف و تكاليف هر يك از دستگاه‌ها براي اجراي اين پروژه‌ها مشخص شده است را ابلاغ كرد.

 
سخنگوي دولت: بيشتر صاحبان حقوق‌ نامتعارف مرتبط با بخش غيردولتي هستند


به گزارش ايسنا محمدباقر نوبخت در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه دو سيما با بيان اين كه «تاكنون 3500 ميليارد تومان به استان‌ها اختصاص داده شده است» افزود: اين رقم جداي از اعتبارات طرح‌هاي ملي است.
وي با بيان اين‌كه «تا هشتم تير مبلغي براي طرح‌هاي عمراني پرداخت نشد»، گفت: از هشتم تا 30 تير 12 هزار و 700 ميليارد تومان براي اين طرح‌ها اختصاص يافته است.
وي درباره فيش‌هاي حقوقي نامتعارف برخي مديران گفت: مشخص شدن ابعاد اين كار و اين كه چه كساني از اين حقوق‌ها استفاده كردند، دلايل آن و اين‌كه براي جلوگيري از تكرار آن چه راهكارهايي وجود دارد موضوع ابلاغيه رئيس‌جمهور و دليل تشكيل كميته ويژه به وسيله معاون اول بود. بر اساس بررسي‌هاي سازمان بازرسي‌كل كشور تعداد معدودي از مديران دولتي از اين حقوق و مزايا استفاده كرده‌اند و بيشتر افرادي كه اين حقوق‌ها را دريافت كرده‌اند مربوط به بخش خصوصي يعني بنگاه‌هاي اقتصادي مرتبط و غيرمرتبط با دولت هستند. اين بنگاه‌هاي اقتصادي در سال‌هاي گذشته به مرور از قوانين خاصي استفاده و خود را از شمول قانون مديريت خدمات كشوري جدا كرده‌اند.
وي با بيان اين‌كه «اين بنگاه‌ها مجوز قانوني در اين زمينه داشته‌اند»، افزود: شوراي حقوق و دستمزد راه را براي همه دستگاه‌هايي كه از قانون مديريت خدمات كشوري مستثني بودند بست و براي همه چارچوب مشخصي تصويب شد. براي دريافتي همه كساني كه از بودجه كل استفاده مي‌كنند سقف و كف دريافتي مشخص شده است. كف دريافتي براي برخي بازنشستگان معادل 900 هزار تومان است كه به وسيله راه‌هاي ديگر ازجمله پرداخت غيرنقدي دريافتي اين افراد نيز به يك ميليون تومان رسيده است. در چهار ماه گذشته بيش از 5500 ميليارد تومان بين كاركنان دولت براي ايجاد تعادل در دريافتي‌ها تقسيم شده و كف حقوق افزايش يافته است.
سخنگوي دولت افزود: درباره بازنشستگان افرادي كه در گذشته بازنشست شده‌اند و سطح حقوق آن‌ها مربوط به پيش از قانون مديريت خدمات كشوري است، دولت به سمت تعديل دريافتي آن‌ها پيش مي‌رود. در برنامه ششم همه تبعيض‌ها و تفاوت‌ها در دريافت‌ها به حداقل مي‌رسد. 13 مدير ارشد به دليل دريافت‌هاي غيرمتعارف به نوعي از كار بركنار شده‌اند.
وي درباره تك رقمي شدن حقوق وزرا گفت: با توجه به اين‌كه بيشتر كاركنان سطح مشخصي از حقوق‌ها دارند و با آن زندگي مي‌كنند ما نيز بايد از حقوقمان بگذريم و حقوق‌هاي تك رقمي را حتماً دريافت و احساس كنيم ديگران چه مي‌كشند. آن‌چه كه موجب نارضايتي مي‌شود تبعيض و فقر نيست بلكه احساس آن است. از همه دستگاه‌هاي بازرسي و نظارتي و ذي‌حسابان انتظار داريم كه ماهانه سازمان مديريت و برنامه ريزي را از دريافت‌ها با خبر و حتي اگر يك مورد اضافه‌تر از سقف تعيين شده در شوراي حقوق و دستمزد دريافتي وجود داشت به ما اعلام كنند.
وي افزود: سقف استفاده از بودجه كل نه تنها براي مديران بلكه افرادي كه در مناطق بد آب و هوا نيز مشغول هستند مطابق مصوبه شوراي حقوق و دستمزد محدود شده است. از اين پس درباره دريافتي حقوق بگيران از سران قوه با رعايت شان آن‌ها تا پايين‌ترين رده‌ها بر مبناي مصوبه شوراي حقوق و دستمزد است.
نوبخت درباره رد لايحه اصلاحيه قانون بودجه سال 95 در كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي گفت: اين لايحه را يك بار ديگر به دليل غايب بودن برخي اعضاي كميسيون در زمان راي گيري در آن مطرح مي‌كنيم و اگر در كميسيون نتيجه نگرفتيم لايحه را در صحن علني مجلس مطرح خواهيم كرد. امسال دولت براي خروج از ركود مصمم است دستكم 7500 واحد توليدي تعطيل يا نيمه تعطيل را فعال كند و 16 هزار ميليارد تومان نيز براي اين موضوع اختصاص داده است. تا كنون شش هزار و 200 مورد پس از طي مراحل در استان‌ها به بانك‌ها معرفي شده‌اند و روند پرداخت تسهيلات به آن‌ها آغاز شده است اما بانك‌ها مشكل دارند و بايد سرعت بيشتري در اين زمينه داشته باشند. لايحه اصلاح قانون بودجه سال 95 براي كمك به بانك‌ها در جهت توانمندسازي آنها براي ارائه تسهيلات به اين 6200 واحد تعطيل و نيمه تعطيل بوده است. اكنون بخش قابل توجهي از سپرده‌هاي بانك‌ها كه به صورت تسهيلات پرداخت شده بازنگشته است.
وي با بيان اين كه «دولت يكي از بزرگترين بدهكاران به نظام بانكي است»، مبلغ اين بدهي را 42 هزار ميليارد تومان اعلام و اضافه كرد: برخي از پيمانكاران طلبكار از دولت اكنون در زندان هستند و لايحه اصلاح قانون بودجه امسال راهي براي پرداخت بدهي دولت به اين پيمانكاران است. چون دولت پول نقد ندارد مي‌خواهد از روش‌هاي رايج دنيا يعني انتشار اوراق مالي استفاده كند و اين در لايحه اصلاح قانون بودجه آمده است.در سال گذشته با بسته كوتاه مدت رونق اقتصادي در سه ماهه پاياني سال، رشد اقتصادي به دو درصد افزايش يافت اما در مجموع سال گذشته يك درصد رشد اقتصادي داشتيم.
وي خاطرنشان كرد: امسال براي رشد اقتصادي پنج درصد برنامه‌ريزي كرده‌ايم و سالانه بايد حدود يك ميليون فرصت شغلي ايجاد كنيم. كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي و ساماندهي موسسات پولي و مالي از جمله 10 برنامه دولت براي اصلاح نظام بانكي است.
سخنگوي دولت درباره نتيجه بخش بودن برجام نيز گفت: بيشتر تحريم‌ها در بحث هسته‌اي مربوط به موضوع تحريم نفتي بود و ما حق نداريم بيشتر از آن چيزي كه هست از آن تعريف كنيم يا دستاورد بزرگي را كه داريم ناچيز نشان دهيم. به ما اجازه نمي‌دادند بيشتر از يك ميليون بشكه نفت خام صادر كنيم و قرار بود اين ميزان را نيز 20 درصد، 20 درصد كاهش دهند و به سياست نفت در مقابل غذا برسند. حتي كشورهايي كه ما به آن‌ها كمك مي‌كنيم يك گام جرات ندارند از خط و نشاني كه براي آن‌ها مي‌كشند پا را فراتر بگذارند. اكنون بر اساس آخرين آمار، روزانه دو ميليون و 568 هزار بشكه نفت صادر مي‌شود.
وي يادآور شد: از 27 دي سال گذشته تاكنون بجز اعتراف وزير خزانه‌داري آمريكا مبني بر سرمايه‌گذاري سه ميليارد دلاري مستقيم خارجي در ايران، بيش از سه ميليارد و 418 ميليون دلار در 41 طرح در استان‌ها سرمايه‌گذاري شده است. آخرين مورد 4 و 2 دهم ميليارد دلار براي انرژي الكتريكي سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي شده است. بايد بان‌كها خود را اصلاح كنند و از همه ظرفيت‌هاي برجام استفاده شود.

 
Copyright © 2013 - TAMADDON